În 2009 la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului au fost înregistrate 12 reclamaţii împotriva băncilor pentru derularea programului guvernamental ”Prima Casă”. De la începutul anului alţi doi români au depus plângere împotriva instituţiilor financiare pentru gestionarea abuzivă sau inadecvată a cererilor de credit.
Românii care au avut ceva de reproșat băncilor au depus anul trecut peste 3.000 de reclamații la Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor. Dintre acestea doar 12 au vizat derularea programului guvernamental ”Prima Casă”.
Potrivit datelor furnizate de ANPC, în plângerile depuse împotriva societăților bancare implicate în derularea programului ”Prima Casă” se cere recuperarea avansului plătit în condițiile în care dosarul de credit a fost respins sau se pun la îndoială motivele respingerii solicitării de credit.
Ce sesizează românii în relația lor cu banca în cadrul programului ”Prima Casă”
Datele furnizate de ANPC arată că sesizările românilor privind programul ”Prima Casă” se referă la:
-lipsa unei informări din partea băncii cu privire la necesitatea încheierii unei asigurări de viață, respectiv cu privire la necesitatea găsirii unui girant;
- depunerea unor dosare de credit, achitarea avansului de 5%, și neaprobarea dosarului de către bancă. De obicei, se solicită restituirea avansului
- tergiversarea aprobarii dosarului de credit
- respingerea dosarului de credit.
Citiți și:
Garanții de 75.000 de euro pentru locuințele noi din „Prima Casă“
Statul dă garanții mai mari în 2010 pentru „Prima Casă“
”În urma cercetării acestor reclamații s-a constatat că sunt neîntemeiate, în sensul că respectivele bănci nu au încălcat prevederile legale în vigoare”, se arată într-o informare trimisă către adevarul.ro de reprezentanții ANPC. De la