După numai o lună de la lansarea pe piaţa românească a curselor companiei aeriene pe care o patronează, Niki Lauda, fostul campion la Formula 1, pariază pe venituri de cel puţin 1,5 milioane de euro/an. Erste, OMV, Raiffeisen sunt doar trei dintre reprezentanţii de seamă ai armatei de companii care au făcut din Austria lider în clasamentul ţărilor de provenienţă a investiţiilor străine în România. Pentru aceste multinaţionale puternice, dar nu
După numai o lună de la lansarea pe piaţa românească a curselor companiei aeriene pe care o patronează, Niki Lauda, fostul campion la Formula 1, pariază pe venituri de cel puţin 1,5 milioane de euro/an.
Erste, OMV, Raiffeisen sunt doar trei dintre reprezentanţii de seamă ai armatei de companii care au făcut din Austria lider în clasamentul ţărilor de provenienţă a investiţiilor străine în România. Pentru aceste multinaţionale puternice, dar nu numai, lucrează mii de angajaţi din România, dar şi alte câteva sute care provin din ţara-mamă. Ei, dar şi turiştii români tot mai numeroşi de la un an la altul, sunt cei care fac din ruta aeriană Bucureşti-Viena una dintre cele mai aglomerate. Acesta este motivul pentru care faimosul Niki Lauda, un austriac ce a făcut, pe vremuri, nu doar spectacol, ci şi bani în circuitele de Formula 1, a decis să aducă Bucureştiul în aria de acoperire a operaţiunilor companiei aeriene ce-i poartă numele. Pasul făcut de cel care a lăsat volanul pentru afacerile în industria aviaţiei poate fi socotit un rămăşag important, dacă ţinem seama de faptul că această rută, deşi este aparent la mare căutare, a provocat, anul trecut, falimentul operatorului low-cost Sky Europe. „Acea companie a avut o strategie proastă de la început. A investit 183 de milioane de euro, bani care, după cinci ani, s-au transformat în suma pe care au pierdut-o“, spune Lauda pentru Capital. „Au pus bani