Pentru fiecare antreprenor exista un pas pe care trebuie sa-l faca pentru a-si duce businessul peste un anumit nivel, un nivel in care apare tranzitia de la “a face” la “a conduce”. Mai exact, trebuie sa lase deoparte activitatile de zi cu zi si sa devina, mai degraba, un observator, scrie publicatia Entrepreneur.
Acest pas inseamna, totodata, sa invete sa delege responsabilitati mai importante angajatilor. Insa, pentru multi antreprenori care isi vad businessul ca pe propriul copil, acesta este un lucru usor de zis, dar greu de facut.
Sa ne intoarcem putin in timp.
Cand ati lansat compania erati implicati in fiecare aspect ce tinea de conducerea acesteia.
Pe masura ce firma s-a dezvoltat ati avut nevoie de ajutor si ati inceput sa angajati personal.
Ati oferit anumite responsabilitati specifice noilor angajati, iar pe parcurs ati inceput sa-i implicati si in proiecte mai mari, iar in cazul unora aceste proiecte au devenit responsabilitati permanente.
A invata sa-i lasi si pe altii sa se implice in munca inseamna, in general, doua lucruri: pe de o parte, sa angajezi oamenii cu care te simti confortabil si, pe de alta parte, sa creezi procese de munca.
In general, delegarea unor sarcini se face printr-o buna comunicare si acest lucru ar trebui facut mai ales in companiile mici, unde angajatii nu sunt intotdeauna siguri care ar trebui sa fie prioritatile lor.
Astfel, responsabilitatea sefului este sa spuna subalternilor urmatoarele lucruri:
- care le sunt responsabilitatile si care dintre acestea ar trebui sa aiba prioritate.
- cand au realizat un lucru bun. Nu va asteptati ca angajatii sa stie cum arata un lucru bine facut. Este de dorit ca dumneavoastra sa le spuneti cum ar trebui sa-si indeplineasca datoriile. Oferiti cat mai multe exemple.
- care sunt limitele autoritatii lor. In general, limit