După ultima întâlnire între cei doi prim-miniştrii, presa română s-a arătat surprinsă că există posibilitatea ca UE să blocheze fondurile pentru construcţia podului, în timp ce premierul Boc s-a scuzat prin afirmaţia: "Dacă totul la bulgari a fost gata, am fi fost noi de vină". Se pare însă că ei (români, n.r.) nu sunt sau, cel puţin, nu se consideră vinovaţi, scrie semnatarul articolului Nikolai Marchenko, informează Agerpres.
Deşi problemele legate de construirea podului datează de mai mult timp, românii descoperă abia acum o serie de detalii, în anul 2010, când podul ar fi trebuit să fie gata. Sega citează ziarul bucureştean Gândul potrivit căruia problemele nu vor rămâne în trecut, nici după ce podul va intra în exploatare. Calea ferată ce leagă Calafat de Craiova este într-o stare jalnică, iar distanţa de 107 kilometri se parcurge în trei ore şi jumate, deoarece o viteză mai mare ar fi periculoasă. Modernizarea acestei căi ferate nu este o prioritate pentru autorităţile române care aşteaptă o finanţare europeană ca să treacă la lucru, dar nici nu există un proiect pentru renovarea ei. La Calafat, calea ferată trebuie prelungită cu trei kilometri, iar drumul cu opt ca să fie legate cu podul. Ministerul român al Transporturilor afirmă că acestea vor fi terminate în jurul datei de 15 mai 2011. Aşa că, chiar dacă printr-o minune termenul pentru terminarea podului ar fi respectat, respectiv 31 decembrie 2010, acesta n-ar putea fi folosit timp de încă jumătate de an. Ministerul Transporturilor din Bucureşti afirmă însă că mai mult este de făcut pe malul bulgăresc, deoarece oraşul Vidin este situat la 15 de kilometri de pod.
Piedicile pe calea finalizării podului Cafat-Vidin nu au doar un caracter tehnic, o parte dintre ele pot fi numite geostrategice. Încă de acum zece ani, preşedintele de atunci al Camerei Deputaţilor Ion Diaconesu (1996-2000) a declar