Interviu acordat pentru Curierul Naţional de Cosmin Pătlăgeanu, General Manager Infinit PR.
- Cum a fost începutul acestui an pentru piaţa de PR şi pentru Infinit PR?
- Anul 2010 a debutat în forţă, am lansat campanii planificate la sfârşitul lui 2009, la care se adaugă proiecte punctuale ce au apărut pe parcurs. Începutul anului este unul promiţător, sunt semnale din piaţă care anunţă o revenire în majoritatea industriilor, ceea ce probabil va avea un impact pozitiv asupra zonei relaţiilor publice. Pentru Infinit PR 2010 a început cu proiecte interesante, lansări şi evenimente şi continuă în aceeaşi direcţie. Trebuie să recunosc că acordăm o atenţie specială social media, care din punctul meu de vedere subliniază foarte clar necesitatea şi importanţa eforturilor de PR. Social media pot fi foarte utile în comunicare, folosite corespunzător în mixul de comunicare. N-aş merge însă până acolo încât să afirm că vor schimba radical modul în care oamenii de PR îşi derulează activităţile, însă au asigurat o gură de aer, oferind o alternativă directă la publicaţiile tradiţionale.
- Cum au evoluat bugetele de PR alocate de companii în acest an, comparativ cu 2009? Au scăzut, au crescut sau s-au menţinut la acelaşi nivel?
- În mare parte s-au menţinut la acelaşi nivel, însă putem vorbi de o oarecare creştere în ceea ce priveşte anumite proiecte punctuale. 2009 a fost un an complicat pentru majoritatea industriilor, însă a fost o bună oportunitate pentru a arăta impactul campaniilor de relaţii publice, ceea ce ar putea conduce la creşterea bugetelor în 2010.
- Cum estimaţi că va fi perioada următoare privind piaţa de PR? Dar pentru Infinit PR?
- Estimăm că următoarea perioadă se va concentra mai mult asupra campaniilor în online. Sunt multe companii care înţeleg că prin social media se pot crea şi menţine re