Cifra de afaceri a Praktiker România a scăzut anul trecut cu 15,7%, comparativ cu 2008, la 257,6 milioane euro, pe fondul diminuării puternice a consumului şi comprimării pieţei do-it-yourself, se arată într-un comunicat al a retailerului.
În lei, afacerile retailerului au fost cu 3% mai mici, de 1,091 miliarde lei, comparativ cu rezulatul din anul precedent de 1,125 miliarde lei. "Restrângerea consumului, apărută pe fondul crizei economice de anul trecut, a dus la scăderea puternică a pieţei do-it-yourself. Impactul produs asupra cifrei noastre de afaceri a fost însă mult sub procentul de comprimare a pieţei. Acest lucru ne arată că, în pofida mediului extrem de nefavorabil creat de criză şi în condiţiile accentuării competiţiei, în 2009 am reuşit să ne consolidăm poziţia de lider pe segmentul do-it-yourself, mărindu-ne cota de piaţă", a declarat, într-un comunicat, directorul general interimar al Praktiker România, Monica Hodor.
Ea a precizat că în 2010 compania va continua planul de consolidare, cu accent pe reţeaua pe care o deţine deja şi "păstrând o abordare selectivă a oportunităţilor de expansiune, adaptată la condiţiile actuale ale pieţei".
Vânzările nete ale Praktiker România s-au redus cu 2,6%, la 1,049 miliarde lei, faţă de nivelul raportat în 2008 de 1,077 miliarde lei. "Variaţia negativă faţă de intervalul precedent este aproape în totalitate rezultată din deprecierea leului faţă de moneda europeană, depreciere care a depăşit anul trecut 15%. (...) Praktiker România raportează astfel pentru prima dată de la începutul activităţii o scădere uşoară a vânzărilor nete, în condiţiile restrângerii puternice a consumului şi a unei comprimări a pieţei do-it-yourself între 25% şi 30%", se precizează în comunicat.
Cifra de afaceri a Praktiker România a scăzut anul trecut cu 15,7%, comparativ cu 2008, la 257,6 milioane euro, pe fondul