Î.Lucrez de ceva timp într-un trust mare de media de la noi din ţară ca agent de vânzări de publicitate. Recent am primit o ofertă interesantă de a pleca pe postul de director de vânzări la o firmă care are câteva publicaţii de nişă, dar care merge destul de bine. Salariul ar fi de patru ori mai mare şi bonusurile duble. Ce m-aţi sfătui să fac? Care sunt avantajele şi dezavantajele pentru ambele opţiuni?
R.După modul în care prezentaţi oferta pe care aţi primit-o, alegerea pare simplă. Diferenţele salariale dintre cele două posturi sunt semnificative şi surprinzătoare pentru perioada pe care o traversăm. Deşi la prima vedere ar părea bizar să stai pe gânduri în faţa unei astfel de oportunităţi, totuşi pentru a pleca pe un nou drum este necesară o etapă de analiză.
Poziţionarea în piaţă a celor două companii şi perspectivele de dezvoltare ale busines-ului reprezintă două din temele de comparaţie.
Apoi saltul profesional de la o poziţie de execuţie la una managerială aduce cu sine un set întreg de noi atribuţii şi responsabilităţi. Directorul de vânzări este cel care conduce echipa de vânzări şi răspunde de realizarea obiectivelor de business ale companiei privind cifrele de vânzări. De foarte multe ori, bonusurile de performanţă ale directorului de vânzări sunt dependente de atingerea targetului de vânzări de către întregul departament pe care îl conduce şi de modul în care sunt gestionate resursele şi bugetele alocate pentru această activitate. Directorul de vânzări trebuie să ştie cum să mobilizeze şi să-şi motiveze echipa pentru atingerea obiectivelor, iar abilităţi precum cea de lider, de bun negociator, de bun comunicator şi jucător de echipă sunt imperios necesare.
Dacă în urma analizei efectuate ajungeţi la concluzia că aveţi cunoştinţele şi abilităţile necesare, acceptaţi oferta.
Mihaela Manolache,Senior consulta