Tematica expusă este o reprezentare plastică a unor subiecte de actualitate ale societăţii contemporane, cum ar fi cercetarea cu celule stem, omul ca parte integrantă din natură sau sursele de energie regenerabilă.
"Este de datoria artiştilor să exploreze aceste subiecte, pentru că ei sunt ca nişte barometre, iar prin arta lor reflectă o anumită eră. Trebuie să fim sensibili la realitatea din jurul nostru şi să dăm expresie timpului nostru în forma artei" a spus Darida.
Într-o lume în care tendinţele divergente sunt din ce în ce mai accentuate, Alexandru Darida se remarcă prin puterea de a trece dincolo de forma de manifestare a lucrurilor înspre principiul care le generează, în încercarea de a găsi un limbaj comun, exprimat atât de sugestiv în arta sa.
"Realitatea unui lucru nu stă în forma sa externă, ci în esenţa lui. Este imposibil de a explora ceva esenţial imitând suprafaţa externă a lucrurilor", sunt cuvintele marelui Constantin Brâncuşi, un pionier al artei moderne, care au lăsat o puternică amprentă în ultimele lucrări ale lui Darida. Inspirat de Brâncuşi, Darida recunoaşte de asemenea şi influenţa lui Calder, arta sa situându-se undeva între simplitatea lui Brâncuşi şi caracterul sofisticat al lui Calder, potrivit pictorului.
Discursul asupra celulelor stem se prezintă ca o sculptură acrilică, în care artistul foloseşte figuri geometrice perfecte: cercul-ca expresie a manifestatului şi care rezultă prin iradierea centrului, a principiului; pătratul - care simbolizează materialul, lumea empirică în forma ei cristalizată. Prin folosirea linilor clare, alternând transparenţa, culoarea şi umbra, autorul intenţionează să focalizeze atenţia înspre energia care străbate dincolo de suprafaţa subiectului expus.
Din paleta de preocupări ale autorului nu puteau lipsi temele clasice ale culturii: iubirea, speranţa, bucuria, cărora le opune