Subiectele concepute de comisia de Bacalaureat sunt de un nivel mult prea avansat, în timp ce în clase elevii reclamă metodele de predare ale profesorilor şi manualele proaste. Zeci de academicieni şi profesori au trimis o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei în care cer simplificarea subiectelor date la Bac.
Ana-Maria Dinu este elevă în clasa a IX-a la Liceul Industrial Pipera din Bucureşti, profilul electromecanică. „Avem patru ore de matematică pe săptămână. Matematica mi se pare foarte grea. Abia o înţelegi. Iar profesorii nu prea au metode de predare", spune ea.
Colega ei, Marinela Radu, spune şi ea că la ora de matematică nu înţelege mai nimic. „Matematica este destul de grea şi din această cauză mulţi dintre colegi chiulesc", afirmă fata.
Citiţi şi:
Bacul mai lejer cere o admitere mai dificilă
Şcoala viitorului: examene mai dese şi orar mai uşor
Principalele schimbări pentru şcoala primară, gimnaziu, liceu şi facultate
Funeriu: Riscăm să-i transformăm pe copiii noştri în roboţei de rezolvat probleme
Scrisoarea către ministru
După terminarea liceului, mulţi dintre absolvenţi obţin note mici la această materie la examenul de maturitate. Unul dintre motive este gradul ridicat de dificultate al subiectelor. „Examenul de Bacalaureat nu este olimpiadă de matematică", atrage atenţia prof. dr. docent Nicolae Dinculeanu, membru de onoare al Academiei Române şi profesor la Universitatea din Florida, SUA. El a observat că, în ultimii ani, examenul de maturitate a avut un nivel inadmisibil de ridicat.
Sistemul încurajează meditaţiile
Profesorul Dinculeanu spune că unele probleme au fost atât de grele încât nici membrii comisiei care le-au propus n-ar fi fost în stare să le rezolve, dacă n-ar fi văzut soluţia dinainte.
„Nu trebuie să se uite că majoritatea elevilor nu vor deveni ma