Firmele de leasing au fost puse la grea incercare in 2009, cel mai dificil an din istoria lor, cand afacerile liderilor acestei piete au scazut cu pana la 70%. Scaderea dramatica a vanzarilor de masini a lovit puternic industria de leasing, iar firme care in trecut aveau cresteri de doua cifre s-au trezit ca afacerile li s-au prabusit la doar un sfert sau o treime comparativ cu 2008. Intreaga industrie de leasing s-a redus cu 72%, valoarea totala a bunurilor finantate fiind de 1,33 mld. euro.
Cea mai mare companie din aceasta piata, UniCredit Leasing Corporation, a incheiat anul trecut cu o valoare a bunurilor finantate de 300 mil. euro, fata de 555 mil. euro in 2008, scaderea fiind de 46%, mult sub cea inregistrata de intreaga piata. UniCredit se afla la o distanta considerabila de principalul sau competitor, BCR Leasing, care a inregistrat anul trecut o diminuare de 70% a valorii bunurilor finantate, pana la nivelul de 138 mil. euro.
In acelasi timp, Porsche Leasing, unul dintre cei mai mari finantatori din piata auto, a finantat bunuri in valoare de 121 mil. euro, cu 59% sub nivelul din anul anterior. "Criza economica a afectat intr-o mare masura piata auto, iar scaderea acesteia a avut, desigur, impact si asupra pietei de leasing. Este evident ca pe fondul unei piete auto care a inregistrat scaderi majore in doar cateva luni toate volumele descresc", a declarat pentru ZF Kurt Leitner, CEO al Porsche Finance Group. Un alt jucator important din piata de leasing, specializat pe segmentul camioanelor si al autoutilitarelor, Iveco Capital (fosta Afin Leasing), a raportat pentru anul trecut o scadere de 63% a valorii bunurilor finantate, pana la 109,6 mil. euro.
Cea mai mare problema a firmelor de leasing este, de mai mult de un an si jumatate, recuperarea de bunuri de la clientii care au intrat in incapacitate de plata. Iveco Capital, de exemplu, a