In India, discriminarea se afla in stransa legatura cu culoarea pielii, motiv pentru care cosmeticele cel mai bine vandute sunt cremele de albire a fetei. Acestea au ajuns sa depaseasca in vanzari Coca Cola sau ceaiul.
Promovate de vedete locale, cu pielea mai alba din nastere, cremele care promit "albirea, oprirea pigmentarii, iluminarea" fetei au ajuns sa aiba o piata de 432 de milioane de dolari anual, estimandu-se ca in 2025 aceasta piata va ajunge la 583 de milioane de dolari, conform BBC.
Cei mai avizi cumparatori sunt barbatii din statele din sud, precum Tamil Nadu, Kerala, Andhra Pradesh si Karnataka. Preturile difera, de la 50 de centi pana la 150 de dolari un tub de crema.
Din pacate insa, efectele miraculoase de genul "mai alb in 4 saptamani", promise de multe dintre produse, nu sunt dovedite stiintific, in plus acestea fiind chiar potential periculoase. Potrivit specialistilor, majoritatea contin steroizi.
In India, discriminarea se afla in stransa legatura cu culoarea pielii, motiv pentru care cosmeticele cel mai bine vandute sunt cremele de albire a fetei. Acestea au ajuns sa depaseasca in vanzari Coca Cola sau ceaiul.
Promovate de vedete locale, cu pielea mai alba din nastere, cremele care promit "albirea, oprirea pigmentarii, iluminarea" fetei au ajuns sa aiba o piata de 432 de milioane de dolari anual, estimandu-se ca in 2025 aceasta piata va ajunge la 583 de milioane de dolari, conform BBC.
Cei mai avizi cumparatori sunt barbatii din statele din sud, precum Tamil Nadu, Kerala, Andhra Pradesh si Karnataka. Preturile difera, de la 50 de centi pana la 150 de dolari un tub de crema.
Din pacate insa, efectele miraculoase de genul "mai alb in 4 saptamani", promise de multe dintre produse, nu sunt dovedite stiintific, in plus acestea fiind chiar potential periculoase.