Germanii de la Praktiker raman cel mai mare jucator din retailul local de bricolaj, desi anul trecut au franat expansiunea si au raportat primul declin al vanzarilor in Romania.
Compania a raportat o cifra de afaceri de 1.091 de miliarde de lei (257 mil. euro) pe 2009, in scadere cu 2,6% fata de anul anterior, pe fondul unui declin al pietei de profil estimat de Praktiker la 25-30% in acest interval.
Declinul afacerilor in euro este de circa 12%, reteaua ajungand de la afaceri de 292 mil. euro in 2008 la o valoare de 257 mil. euro anul trecut, calculat la cursul mediu BNR. Retailerul opereaza 26 de magazine la nivel local, iar anul trecut a franat expansiunea in teritoriu, avand o singura inaugurare, la Focsani, fata de 5 deschideri realizate in 2008.
"Impactul restrangerii consumului asupra cifrei noastre de afaceri a fost mult sub procentul de comprimare al pietei, iar acest lucru ne arata ca in 2009 am reusit sa ne consolidam pozitia de lider pe segmentul do-it-yourself, majorandu-ne cota de piata", a declarat Monica Hodor, director general interimar al Praktiker Romania.
Vanzarile in unitatile mai vechi de un an ale retelei (like for like sales) s-au contractat cu 9% in lei si cu 21% in euro in intervalul mentionat, potrivit datelor din raportul anual al Praktiker. 2009 a fost primul an de declin al pietei de bricolaj si a venit dupa un avans de 20-30% la nivelul lui 2008. In aceste conditii, aproape toti retailerii de profil au franat brusc expansiunea, finalizand anul cu mai putine locatii decat aveau puse pe hartie in 2008.
In conditiile in care retelele internationale Bricostore, BauMax, Obi si Hornbach si-au incetinit expansiunea in 2009 din cauza contractiei consumului, surpriza pe piata a venit din partea companiei romanesti Dedeman, care si-a facut intrarea in Bucuresti cu doua magazine si a finalizat in total patru proiecte