La nivel mondial există aproximativ 600 de programe postuniversitare de business acreditate. Taxa de şcolarizare la programele de pe piaţa internă este de circa 22.000 de euro pentru un an jumătate sau doi de studiu. Cu aceiaşi bani însă se pot găsi MBA-uri şi în străinătate. Cei interesaţi de un MBA ar trebui să realizeze o primă listă de circa 10-12 programe, în funcţie de diferiţi factori.
Astfel, ar trebui să se orienteze după bugetul de care dispun, să stabilească destul de clar ce îşi propun cu acest MBA, dar să ţină cont şi de siguranţa pe care o oferă şcoala de afaceri aleasă. La final, după ce se iau în calcul toţi aceşti factori, ar fi bine să se aleagă între patru şi şase şcoli la care să se şi aplice. Nu în ultimul rând, înainte de a realiza lista finală, trebuie să se privească lucrurile realist. Aplicaţiile nu trebuie trimise numai la şcolile de top, ci şi acolo unde se încadrează candidaţii, atât din punct de vedere financiar, cât şi din punct de vedere intelectual.
O ierarhie a MBA-urilor realizată în 2010 de către publicaţia americană Financial Times mai atrăgea atenţia asupra unui alt fapt: nu este importantă numai şcoala aleasă, ci şi anul în care se termină programul. Acest lucru, după cum spuneau specialiştii de la Financial Times, poate afecta cariera, dar şi potenţialele venituri.
Mai puţine oportunităţi
Cei care au terminat MBA-uri în 2009 au văzut pe pielea lor că nu este un an tocmai bun pentru a-ţi prezenta pe piaţa muncii diploma de absolvent cu studii importante în zona de business. 2009 a fost anul în care companiile nu ştiau cum să-şi micşoreze sau să-şi îngheţe costuri, nici pe departe să investească într-un angajat valoros. Cifrele Financial Times au arătat că dintre absolvenţii din anul 2009 care şi-au căutat un job, doar unul din cinci a şi reuşit să-şi găsească, după trei luni de la absol