OMV Petrom (SNP), singurul producator local de petrol si gaze, le propune actionarilor sai infiintarea unei singure entitati, OMV Petrom Marketing, care sa regrupeze toate activitatile desfasurate de companie pe segmentul comercializarii de produse petroliere. Aceasta propunere urmeaza sa fie analizata in adunarea generala a actionarilor care va avea loc pe data de 29 aprilie.
Astfel compania propune "aprobarea in principiu a desprinderii in interesul societatii a celor trei unitati de afaceri: vanzarea cu amanuntul, comercial si administrarea afacerii din cadrul diviziei de marketing a Petrom prin transmiterea acestora cu titlu universal catre OMV Petrom Marketing, o persoana juridica in care Petrom detine 100% din capitalul social", spun reprezentantii companiei. Potrivit acestora, Petrom va reuni intr-o singura entitate trei firme care activeaza pe acelasi segment: comercializarea de produse petroliere, din aceasta masura rezultand un control mai usor al acestei activitati.
Masura este similara cu cea pe care Petrom a anuntat-o pe partea de gaze naturale. Astfel, de la inceputul lunii februarie toata activitatea de comercializare a gazelor naturale este realizata prin intermediul Petrom Gas, anterior acestei decizii activitatea derulandu-se atat prin intermediul diviziei de gaze a Petrom, cat si prin Petrom Gas, firma detinuta in proportie de 100% de Petrom. Divizia de gaze se ocupa de la 1 februarie doar de activitatile de masurare a gazelor, livrarile de gaze destinate consumului intern din Petrom si activitatile de stocare a gazelor in depozitele subterane, activitatile de achizitie si de comercializare devenind obiectul de activitate al Petrom Gas.
Printre celelalte masuri care mai figureaza pe ordinea de zi a adunarii generale a actionarilor din data de 29 aprilie se numara si propunerea ca Petrom sa nu distributie dividente pentru anul 20