Jeep-ul mărcii româneşti a dat rateuri la ultimul test pe pista de încercare de la Mioveni
Un lot de Dacii Duster a fost la un pas de a părăsi uzina de la Mioveni cu mari probleme la sistemul de frânare, potrivit ziarului Obiectiv Argeşean.
Oficialii Dacia au venit şi cu explicaţia: o minciună.
Mai sunt câteva zile şi tot poporul va vedea prima maşină de teren a mărcii Dacia pe şosele şi în reprezentanţele din toată ţara.
Până atunci, se pare că Duster se confruntă deja cu primele „probleme". Potrivit unui ziar piteştean, un lot întreg de maşini, ce aştepta să fie dus la dealearii din ţară, ar fi avut grave probleme la sistemul de frânare.
Jurnaliştii piteşteni afirmă că la un ultim test pe pista de încercări de la Mioveni, unui Duster i-ar fi cedat brusc frâna spate, iar tamburul s-a făcut bucăţi.
Aceeaşi problemă ar fi fost depistată şi la restul maşinilor din lot, iar mecanicii de la Dacia s-au grăbit să repare defecţiunea apărută din cauza „deteriorării în timpul transportului către banda de montaj a unui număr neclar de tamburi de frânare, care au fost montaţi neglijent".
Şi alte maşini au defecţiuni
Şase constructori de maşini au început să recheme maşinile noi în service, pentru probleme legate de frâne.
Necazuri sunt la Toyota, Honda, Nissan, dar şi BMW, unde ori pedala de frână rămâne blocată, ori se slăbeştea prea mult şi nu mai este eficientă la apăsat, ori apar probleme de fabricaţie la discurile de frână sau tambur
Nissan - 540.000 de vehicule, fabricate între 2008 şi 2010, vândute peste Ocean, chemate pentru probleme la pedala de frânare şi la nivelul indicatorului de nivel al carburantului
BMW - verifică anumite modele X5 şi X6, produse de la jumătatea anului 2008 şi până în 2009, care au probleme la nivelul discurilor de frânare de pe puntea spate
Toyota - 400.000 de exemplar