Gigantul din industria bunurilor de larg consum Procter & Gamble, care construieste la Urlati, langa Ploiesti, cea mai mare fabrica a sa de sampoane din lume, renunta la divizia locala de produse profesionale pentru saloanele de coafura si vinde compania Wella Romania catre Interbrands.
Interbrands, care distribuie produse ale P&G in comert de 17 ani, preia astfel distributia vopselelor, a sampoanelor si a altor produse pentru par Wella, System Profe-ssional si Londa Professional in aproximativ 3.000 de saloane de coafura, respectiv o companie cu vanzari de 12 mil. euro in 2008 si 70 de angajati. Cele doua companii nu au dezvaluit valoarea tranzactiei, dar ea poate fi estimata la cateva milioane de euro.
Wella nu are activitati de productie in Romania, insa P&G se afla in plin proces de investitii intr-un greenfield de 100 mil. dolari care va permite demararea productiei locale de sampoane Head & Shoulders, Pantene.
Acestea sunt branduri pentru retail, avand un pret la raft de 3-4 ori mai mic decat cel al produselor Wella, System Professional si Londa Professional distribuite exclusiv in saloanele de coafura.
Wella aduce 4% din businessul P&G
Wella Romania a avut in 2008 o cifra de afaceri de 12 mil. euro, ceea ce reprezinta circa 4% din afacerile consolidate ale P&G la nivel local. Vanzarile produselor profesionale pot fi estimate la mai putin de 10-15% din afacerile realizate de P&G pe piata romaneasca de produse de ingrijire a parului.
Wella este insa cel mai mare jucator pe segmentul sau de piata, cel al produselor create exclusiv pentru distributia in saloane. Studiile de piata arata ca reducerea puterii de cumparare a romanilor a generat in 2009 un declin mai abrupt al consumului pe segmentul out-of-home (HoReCa, saloanele de infrumusetare etc.) decat in comert.
"Putem crea economii de scara mai mari pentru Wella Romania.