Acum 25 de ani holdingul Geely producea frigidere, in urma cu 16 ani a inceput si productia de motociclete iar in 1998 s-a apucat sa produca automobile pornind de la un model al marcii japoneze Daihatsu. In 2007 marca se lansa si la noi, insa vanzarile au fost slabe, iar anul trecut Geely a adus la Shanghai o copie dupa Rolls Royce Phantom. Acum a batut palma cu Ford si va cumpara Volvo pentru 1,8 miliarde dolari, compania chineza gasind o "scurtatura" eficienta pentru a ajunge in prima linie a industriei auto. Geely a intrat pe multe piete internationale, insa in afara de Rusia si Cuba nu a reusit sa faca volume mari de vanzari.
Geely a luat fiinta in 1986 si a inceput producand frigidere iar cativa ani mai tarziu materiale decorative. In 1994 a inceput sa produca motociclete, ajungand sa fie una din cele mai importante companii chineze din domeniu. Productia auto a inceput abia in 1998 pornind de la modelul Charade al Daihatsu, marca a Toyota specializata in productia de masini de clasa mica.
Geely GE "inspirat" din Rolls
Foto: Reuters
Geely a lansat in China modele cu nume cel putin interesante, precum Beauty Leopard sau Freedom Cruiser. In 2003 Geely a inceput sa trimita masini la export iar in 2005 a devenit prima marca din China ce expuse la salonul auto de la Frankfurt. In 2006 Geely a expus in premiera si la Detroit. Totusi, la fel ca alte companii chineze, nici Geely nu a stat departe de scandalurile legate de plagiat. In aprilie anul trecut la salonul din Shanghai chinezii au adus modelul GE, o copie a celebrului Rolls Royce Phantom. Chinezii au spus ca "reinventeaza modelul clasic" dar il fac accesibil unui numar mai mare de oameni fiindca ar costa circa 30.000 de lire.
Gama de modele a Geely are multe berline de dimensiuni diverse si cu motorizari intre 86 CP si 139 CP. Are o masina de clasa mini - LC - cam de di