Pentru Thierry Millet, un manager francez cu o experienta de peste 20 de ani in industria telecom, 2009 a fost probabil anul cu cele mai multe provocari din intreaga sa cariera: i-a adus promovarea in pozitia de CEO la Orange - cel mai mare operator telecom din Romania si reintalnirea cu o mai veche "cunostinta", recesiunea. La aproape un an de cand a preluat, de facto, conducerea Orange Romania, Millet povesteste care au fost prioritatile sale in 2009 si cand ar putea reveni pe crestere veniturile singurei companii locale telecom cu afaceri mai mari de un miliard de euro.
In martie 2009, dupa aproape 12 ani de crestere neintrerupta pe piata telecom din Romania, Orange - cea mai mare si profitabila companie locala telecom, se pregatea sa anunte doua stiri neasteptate pentru un operator care tocmai incheiase cel mai bun an financiar al sau din istorie. Directorul executiv al Orange Romania, britanicul Richard Moat, isi inaintase demisia dupa ce acceptase un job la T-Mobile Marea Britanie, iar rezultatele financiare ale companiei inregistrau prima scadere din istorie a veniturilor si a numarului de clienti, pe fondul recesiunii in care intrase economia locala.
Acesta este practic momentul in care Orange Romania l-a adus in prim-plan pe Thierry Millet, un veteran al grupului France Telecom si unul dintre managerii care jucasera, din umbra, un rol cheie in expansiunea afacerilor Orange in Romania in perioada 2005-2008, de la 862 de milioane de euro la peste 1,3 de miliarde de euro. Absolvent, in Franta, al Politehnicii si al Scolii Nationale de Telecomunicatii, Millet a venit in Romania in 2005 pe functia de director comercial dupa ce ocupase deja mai multe pozitii cu atributii mai extinse decat cele pe care i le conferea pregatirea initiala de inginer.
Pregatirea tehnica nu este insa o problema, ci un atu pentru un top manager din industria te