După ce în urmă cu aproape două săptămâni deputatul PSD, Manuela Mitrea a transmis ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, o solicitare privind situaţia juridică a podul IPMC, în urmă cu câteva zile parlamentarul constănţean a mai trimis acestuia o altă interpelare referitoare la Tunelul Palas - Portul vechi. Social-democratul solicită sprijin pentru reabilitarea şi consolidarea tunelului.
De altfel, tunelul care face legătura între Palas şi Portul vechi a constituit subiect de discuţie în mai multe rânduri însă nimeni până acum nu a făcut ceva în sensul reabilitării lui. În urmă cu un an, la începutul lunii martie, se vorbea despre faptul că acest tunel riscă să se prăbuşească, înghiţind zeci de blocuri şi instituţii, reprezentând un mare pericol pentru locuitorii din zona Gării Constanţa. Situa'ia este generată de faptul că bolta din plăci de bazalt a început să cedeze, iar şinele de cale ferată şi armăturile din metal s-au volatilizat din cauza hoţilor de fier vechi.
La momentul în care s-au început lucrările de amenajare a tunelului, în 1896, zona era nelocuită. De-a lungul timpului, însă deşi autorităţile cunoşteau ce riscuri implica acest tunel au aprobat construcţia a zeci de blocuri, scoli, spitale, grădiniţe şi clădiri de birouri.
Tunelul, lung de 500 de metri este obiect de patrimoniu şi poartă amprenta inginerului Anghel Saligny iar timp de 70 de ani a fost singura cale de acces pentru trenurile care ajungeau în portul Constanţa.
În interpelarea formulată şi depusă pe 24 martie a.c. deputatul Manuela Mitrea încearcă să atragă atenţia demnitarului asupra faptului că ultimele lucrări la acest obiectiv au fost realizate în 1965, fiind lăsat de izbelişte la momentul inundaţiilor din 1992, din cauza lipsei fondurilor necesare reabilitării. „Apa de ploaie se infiltrează în pereţii tunelului şi începe să îi macine. Bucăţi de piatră