Portretul robot al cumparatorului tabletei iPad de la Apple descrie o persoana cu venituri anuale de peste 100.000 dolari si care detine un alt produs al companiei, arata un studiu recent al companiei NPD.
Doar 18% dintre consumatorii care au participat la studiu si-au exprimat un real interes in detinerea unui iPad, in timp ce 27% dintre cei cu varste intre 18 si 34 de ani, dar si proprietari de Apple, s-au aratat interesati de iPad (24%).
Brandul reprezinta unul dintre principalele motive pentru proprietarii de produse Apple pentru care ar cumpara iPad. Aproape 37% dintre participanti au citat ca principal motiv pentru cumpararea iPad faptul ca este marca Apple.
Printre tinerii cu varste intre 18 si 34 de ani un motiv esential este functia cu ecran tactil. Consumatorii cu varste intre 18 si 34 de ani au declarat ca dupa ce vor cumpara un iPad il vor folosi pentru a asculta muzica si a accesa Internetul.
Pentru anumiti consumatori, printre care si posesori de Apple, este exclusa eventualitatea de a cheltui 500 de dolari sau mai mult pentru un nou terminal care nu are inca un avantaj clar fata de alte terminale asemanatoare. Dintre respondentii cu varste intre 18 si 34 de ani, mai mult de jumatate (57%) au declarat ca pretul este principalul motiv pentru care nu sunt pregatiti sa cumpere terminalul.
Printre proprietarii de produse Apple, 43% au declarat ca pretul este prea mare. Un alt factor pentru care unii consumatori nu sunt interesati de cumpararea iPad este faptul ca iPad presupune echivalentul unui laptop sau netbook. Folosirea unui laptop sau netbook in locul unui iPad a fost citata de 51% dintre actualii detinatori de produse Apple, in timp ce 44% au declarat ca nu vor alege un iPad in locul unui laptop.
De asemenea, doar 9% dintre participanti au declarat ca este foarte posibil sa cumpere un iPad in urmatoarele sase lun