Zhejiang Geely Holding Group, cel mai mare constructor privat de automobile din China, a anunţat marţi că va investi până la 900 milioane de dolari la Volvo după ce va prelua compania de la Ford, într-un plan de extindere şi reprofitabilizare a companiei suedeze. Geely a obţinut finanţare de 2,7 miliarde de dolari pentru achiziţionarea Volvo, care va include preţul de cumpărare de 1,8 miliarde de dolari convenit cu Ford şi fonduri 900 milioane de dolari pentru capitalul rulant al
Zhejiang Geely Holding Group, cel mai mare constructor privat de automobile din China, a anunţat marţi că va investi până la 900 milioane de dolari la Volvo după ce va prelua compania de la Ford, într-un plan de extindere şi reprofitabilizare a companiei suedeze.
Geely a obţinut finanţare de 2,7 miliarde de dolari pentru achiziţionarea Volvo, care va include preţul de cumpărare de 1,8 miliarde de dolari convenit cu Ford şi fonduri 900 milioane de dolari pentru capitalul rulant al companiei europene.
Jumătate din bani vor veni de la investitori din China, iar restul sumei din surse internaţionale, a precizat directorul financiar executiv al Geely, Yin Daqing, într-o conferinţă de presă susţinută la Beijing.
Planul de relansare a Volvo se bazează, în general, pe creşterea şi extinderea companiei la o scală suficient de mare încât să poată fi asigurată o profitabilitate sustenabilă, şi vizează, printre principalele obiective, accesarea pieţei chineze de automobile, aflată într-o expansiune accentuată, a afirmat preşedintele consiliului de administraţie al Geely, Li Shufu. („ ”).
„Volvo şi Geely, vor rămâne separate, iar producţia nu va fi <>, companiile din noul grup urmând să producă separat propriile autoturisme”, a delcarat Li Shufu
Piaţa auto din China a depăşit-o anul trecut pe cea din Statele Unite după vânzări, devenind cea mai mare din lume, cu 13,6