Heineken Romania, producatorul berilor Ciuc si Golden Brau, a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 896 milioane de lei, circa 213 mil. euro, in crestere cu 9% in lei si in scadere cu 5% in euro fata de aceeasi perioada a anului precedent.
"In ceea ce priveste volumele de vanzari, in 2009 acestea au avut aceeasi evolutie ca piata berii", a declarat Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania. El a completat ca piata berii a scazut in cursul anului trecut cu 13%, citand datele Asociatiei Berarii Romaniei.
Desi a fost primul an de criza economica, 2009 a fost si primul an in care preluarea Bere Mures, companie pe care Heineken a platit 150 de milioane de euro in 2008, ar fi trebuit sa se vada in rezultatele filialei locale a grupului olandez. La momentul achizitiei, repre zentantii Heineken Romania vorbeau de un volum cumulat de vanzari de sase milioane de hectolitri si de o cota de piata de 31%. In plus, Jan Derk van Karnebeek, directorul general al companiei, declara la momentul preluarii mandatului ca unul dintre obiectivele sale este cresterea cotei de piata.
Potrivit estimarilor ZF pe baza infor matiilor oferite de companie, Heineken Ro mania a avut in 2009 vanzari de aproxi mativ cinci milioane de hectolitri si o cota de piata de aproximativ 28,5%, in scadere fata de anul precedent, cand compania sustinea ca detine 29% din piata berii. Reprezentantii Heineken Romania nu au raspuns solicitarii ZF de a mentiona procentul detinut de brandul Neumarkt - singurul ramas din portofoliul Bere Mures - din vanzarile totale realizate de companie in 2009.
Cu toate acestea, este posibil ca profitul companiei sa fi ramas la un nivel constant in conditiile in care subsidiara locala a grupului olandez Heineken a inchis in ultima parte a anului trecut unitatile de productie a maltului de la Hateg, Craiova si Miercure