Deşi dobânzile interbancare sunt la minime istorice, dobânzile la creditele pentru achiziţia de maşini au rămas aproape neschimbate în ultimele luni, arată o analiză conso.ro. Băncile nu dau semne că vor să scadă aceste costuri, promovând cu precădere creditele de nevoi personale.
În februarie 2010, dobânda medie la creditele auto în lei a fost de aproximativ 16%, situându-se în jurul acestei valori încă din noiembrie 2009. În ultima vreme, băncile nu au inclus şi acest tip de credit pe lista celor la care dobânda trebuie redusă.
Dobânzile interbancare la lei au ajuns la minime istorice, dar acest lucru nu se regăseşte şi în ofertele disponibile în piaţă. Înainte de declanşarea crizei financiare, dobânda medie la credite auto în lei era 11%.
La euro, dobânzile se situează acum la puţin peste 10%. Şi aici costurile rămân la valori mai mari decât cele din anii de dinaintea crizei financiare, cu toate că indicele Euribor stă de mai multă vreme la un nivel extrem de scăzut.
Băncile fac paşi mărunţi la ieftinirea creditelor auto în lei
Cele mai multe bănci nu au efectuat reduceri de dobânzi la creditele auto în ultimul timp, iar cele care au făcut acest lucru au venit în general cu oferte speciale pentru anumite tipuri de maşini sau pentru anumite perioade.
De exemplu, BRD a redus cu 1 punct procentual - până la 11% - dobânda la creditele auto în lei, însă numai pentru creditele pe perioade cuprinse între 5 şi 7 ani. Banca are o ofertă şi mai bună pentru achiziţia autoturismelor marca Opel, dobânda pentru acest credit fiind de 8,9%.
Şi GarantiBank promovează reduceri de dobândă de 0,5 puncte procentuale la creditele auto, însă numai până pe 14 mai a.c., dobânda fiind de 11,32%.
Banca Transilvania oferă şi ea credite auto în lei cu dobânda cu 1 punct procentual mai redusă, în urma reducerii dobânzii de ref