Companiile de publicitate si publisherii fac ultimele pregatiri inainte de lansarea iPad-ului care pentru multi executivi din industria media ar putea reprezenta un colac de salvare, scrie Financial Times.
De exemplu, editorii revistei Time, care va lansa un nou numar in aceasta saptamana sunt nerabdatori sa afle cum va fi primita aplicatia disponibila pe iPad de primii cumparatori ai tabletei Apple.
Pregatirea editiei a durat mai mult decat o saptamana obisnuita de munca. "L-am numit Proiectul Noah, iar echipa noastra de specialisti IT l-a dezvoltat intr-o luna de zile", a declarat Josh Quittner, editor Time.
New York Times a numit iPad-ul "tableta lui Iisus" dupa ce lansarea acestuia a fost programata pentru duminica Pastelui, insa analistii sustin ca va fi nevoie de mai multe luni pentru a afla daca terminalul Apple va reprezenta salvarea financiara a publisherilor.
Apple a permis doar catorva publisheri, printre care New York Times si Wall Street Journal sa lucreze cu terminalul si din acest motiv vor fi doar cateva aplicatii media pentru tableta ce va fi lansata in acesta saptamana.
Aplicatiile actuale prezinta o varietate de modele de afaceri si inseamna ca exista un acord intre publisheri despre cum sa exploateze categoria de terminale mobile care va ajuta la schimbarea de taxare a continutului.
Time va oferi aparitia printata din Statele Unite cu fotografii suplimentare, clipuri, continut international si actualizari de pe site-ul Time.com. Revista Esquire a publisherului Hearst ar putea fi vanduta pentru un pret de 2,99 dolari pe iPad, un pret cu doi dolari mai mic decat pentru editia printata a revistei.
The Wall Street Journal va percepe o taxa lunara de 17,99 dolari pentru aplicatiile iPad, comparativ cu abonamentul saptamanal de 1,99 dolari pentru editia printata. Aplicatia Financial Times, care va fi lansa