Oamenii de vanzari nu pot fi mai importanti intr-o organizatie decat un CEO, apreciaza Oana Ciornei, senior client partner in cadrul firmei de executive search TheSearchers.
“Personal, cred ca un om de vanzari nu poate fi mai important decat un CEO. Un CEO este cel care trebuie sa se asigure ca exista in organizatie un scop comun si ca exista oamenii care sunt capabili ca sustina strategia de business. Ei sunt cei care trebuie sa asigure echilibrul perfect intre orientarea catre client si eficienta operationala”, spune Ciornei.
Criza financiara - care a debutat in Romania in toamna lui 2008 - a schimbat strategiile de business ale companiilor, iar multi sefi de organizatii au mizat pe schimbari masive la nivelul oamenilor de vanzari, in incercarea de a-si pastra vanzarile la un nivel comparabil cu cel inregistrat inainte de criza.
Astfel, unii afaceristi nu s-au sfiit sa afirme ca departamentele de vanzari, in care nicio zi nu seamana cu cealalta, au devenit esentiale pe timp de criza, intr-o perioada in care clientii nu mai vin din inertie, ci trebuie convinsi sa aleaga anumite produse si servicii. De asemenea, multe organizatii au vazut in directorul de vanzari, pe timp de criza, un om, poate, mai important decat CEO-ul.
“Exista doua situatii in care rolul unui vanzator este mai important decat altele. Primul caz este cel in care departamentul de vanzari e considerat motorul principal in afacerea respectiva. Adica avem o organizatie orientata catre consumator, iar forta de vanzari este un diferentiator in piata si strategia companiei pe termen lung este de a fi parte a unei elite in domeniul vanzarilor. Al doilea caz este cel in care organizatia este deschisa in a aborda noi piete sau in a crea aliante ori fuziuni/achizitii. In acest caz daca <
Schimbarile im