Aproape 80% din români spun că nu pot uita mirosul unei amintiri imortalizate într-o poză. Scenele trăite au mai multe şanse să ne rămână timp îndelungat în minte dacă sunt asociate cu un anumit parfum. Pentru români, amintirile păstrează o mireasmă aparte.
Românii sunt atât de conectaţi cu simţurile lor încât îşi pot aminti aroma asociată unei scene sau unui loc doar privind fotografiile acestora. Acest lucru este dezvăluit de cercetarea lansată astăzi de Nikon.Vezi aici studiul.
Rugaţi să acorde note unei liste de parfumuri care ar declanşa cel mai probabil amintiri, 72% din românii chestionaţi au menţionat mirosurile asociate Crăciunului - de vin fiert şi de brad - ca fiind prima dintre „amintirile parfumate".
Studiul, realizat în 23 de ţări, arată că aproape 80% din români îşi pot aminti parfumul asociat unei fotografii, în timp ce 68% declară că ar fotografia unui subiect numai pe baza felului în care acesta miroase. Dintre toate naţiunile participante la sondaj, spaniolii sunt cei care îşi amintesc cel mai uşor parfumul asociat unei imagini sau unei fotografii, în vreme ce britanicii îşi amintesc cel mai greu.
Femeile fotografiază după parfum
Rezultatele studiului realizat la comanda Nikon indică faptul că femeile acordă mai multă atenţie decât bărbaţii parfumului zonei în care se află atunci când realizează o fotografie. Nu mai puţin de 71% din româncele chestionate declară că ar fotografia ceva care miroase frumos, de exemplu o grădină de trandafiri. În acelaşi timp, puţin peste 64% din bărbaţi ar face acelaşi lucru.
Cu toate acestea, femeile îşi amintesc ceva mai greu decât bărbaţii mirosul unui loc fotografiat: 79% din ele, compartiv cu 81% din bărbaţii chestionaţi.
Pe grupe de vârstă, cel mai impresionaţi de parfumul unui loc, pe care l-ar şi fotografia din acest motiv, sunt românii între 35 şi 44 de ani: apr