Doar sase din cele mai mari 61 de piete din sectorul bunurilor de larg consum au ramas pe crestere anul trecut, acestea fiind cerealele pentru mic dejun (1%), biscuitii (2%), laptele (5%) si whisky-ul - din segmentul alimentar si al bauturilor - si produsele home storage (de depozitare in locuinte), absorbantele si servetelele - din categoria bunurilor nealimentare - arata un studiu realizat de compania de cercetare de piata MEMRB. Ratele de crestere sunt in volume.
Cu exceptia legumelor congelate si a scutecelor pentru copii, segmente care au inregistrat vanzari in stagnare, toate celelalte categorii au avut avut scaderi pe linie in 2009 fata de volumele de vanzari din 2008, intr-un an in care economia locala s-a contractat cu 7%. Marii producatori pariau la inceputul lui 2009 pe rezistenta sectorului alimentar in fata turbulentelor economice, insa datele de la MEMRB infirma aceste asteptari.
Rate de declin de peste 10%, in volum, au fost inregistrate pe segmentul snacks-urilor sarate (-11%), pe cel al smantanei (-12,5%) si al deserturilor pe baza de lapte (-17%). Cel mai mare segment de pe piata alimentelor, carnea procesata, a pierdut anul trecut 3,3% in volum fata de 2008. De partea cealalta, scaderi record, de 30%, au fost inregistrate pe segmentul nealimentar; acesta a fost lovit mai puternic decat cel al alimentelor, pentru ca romanii au putut renunta mai usor la balsamul de rufe sau de par decat la lactate, mezeluri sau alte produse alimentare.
Piata bunurilor de larg consum s-a contractat, per ansamblu, cu aproape 11% in volum in 2009 fata de anul anterior, insa a ramas la valoarea inregistrata in 2008 (in lei). Dinamica in lei se poate traduce printr-un declin in euro de circa 15%.
Studiul MEMRB include 61 de categorii de produse de bunuri de larg consum, cele mai mari dintre acestea fiind tigaretele, carnea procesata, berea si