Cumpărătorii au fost mai atraşi de retailerii mari, care au venit cu oferte mai atractive
Favorizaţi de climatul economic, comercianţii de produse alimentare au reuşit să-şi majoreze cotele de piaţă
Retailul românesc a scăzut în valoare anul trecut, cu 10,4% faţă de 2008 la un nivel de 195,4 miliarde de lei (46,2 miliarde euro), însă efectele produse de criză vor conta mai mult pentru retailerii moderni, primele semne fiind deja vizibile, prin creşterile cotelor de piaţă şi a unei stabilizări a pieţei, în special în ceea ce priveşte grupurile mari, sunt de părere reprezentanţii companiei poloneze de cercetare PMR. "Înainte de criză România a fost una dintre cele mai dinamice economii a Europei Centrale şi de Est. Ani la rând sectorul de retail a avut creşteri de două cifre, alimentate în special de accesibilitatea sporită la credite şi de abundenţa investitorilor dornici să intre în România. Însă în momentul în care climatul economic global s-a deteriorat, piaţa românească, dependentă de infuziile de capital străin, s-a arătat slabă în faţa crizei economice. Scăderea economiei naţionale s-a resimţit puternic şi în piaţa de retail românească. Potrivit studiului nostru, în 2009 valoarea retailului local a scăzut cu 10,4%, faţă de 2008, la un nivel de 195,4 miliarde de lei (46,2 miliarde de euro)", se arată în comunicatul companiei poloneze de cercetare, remis ieri redacţiei. În 2008, potrivit datelor PMR, piaţa de retail înregistrase o creştere de 22,1% faţă de 2007, la un nivel de 218,1, apogeul atins de retailul românesc.
Criza a acţionat în favoarea companiilor de retail cu stabilitate financiară ridicată
Compania poloneză este de părere că în ciuda condiţiilor dificile de pe piaţa de retail din România, aceasta încă are destule de oferit pentru investitori. În plus, restrângerea activităţilor unor retaileri au lăsat supraf