Reducerea dobanzii de politica monetara la un maxim istoric de 6,5% a fost primita cu entuziasm de retailerii online de IT, iar o parte dintre managerii din domeniu se asteapta ca incepand din vara sa se simta si o reluare a consumului in zona de electronice. Sunt insa si manageri mai putin optimisti, care nu cred ca vor exista efecte pozitive pana in toamna.
Decizia bancii centrale de a micsora dobanda cheie la 6,5% este cea de-a treia reducere din acest an, dupa ce in ianuarie BNR a dus dobanda la 7,5%, iar in februarie aceasta a ajuns la 7%.
Astfel, BNR vrea sa incurajeze reluarea creditarii si sa creeze conditiile favorabile pentru relansarea durabila a activitatii economice, au declarat oficialii bancii centrale.
In ce masura va reusi insa aceasta decizie sa influenteze companiile din retailul IT si sa duca la reluarea consumului?
“Masura de revitalizare a creditarii a fost asteptata de intreaga piata, avand in vedere ca reprezinta un vector important de stimulare a consumului. Pentru noi, decizia vine intr-un moment cu atat mai favorabil cu cat ne pregateam de lansarea unor campanii de stimulare a achizitiilor prin programe de creditare noi adresate clientilor nostri. Astfel, vom lansa in curand mai multe programe de creditare flexibile pentru clientii eMAG, care estimam ca vor duce la o crestere a vanzarilor de produse IT, electronice si electrocasnice in perioada imediat urmatoare”, a declarat, pentru Wall-Street, Radu Apostolescu (foto), directorul de marketing al eMag, cel mai mare retailer online de electronice si IT pe piata locala cu afaceri de 64 de milioane de euro in 2009.
Pentru acest an compania estimeaza o crestere a afacerilor pana la 100 de milioane de euro.
Chiar daca dobanda cheie a ajuns ieri la un minim istoric, aceasta masura era anticipata de oamenii de afaceri, care spun ca scaderea dobanzii de politica