Piata ziarelor locale din Romania numara in prezent 308 titluri, un numar mult prea mare pentru o piata de publicitate in continua scadere, potrivit unei analize facute de paginademedia.ro si compania de monitorizare Media Image. Ramnicu Valcea, un oras mai mic decat cartierul Drumul Taberei a iesit campion de departe, cu 17 titluri, urmat indeaproape de orasul Targu Jiu, care se poate lauda cu 15 publicatii.
Concluziile analizei paginademedia.ro, pe scurt:Ramnicu Valcea, un oras cu 110.000 de locuitori, este campionul titlurilor: 17 publicatii apar in orasul valcean. Aici apar si publicatii cu periodicitate mai rar intalnita: trisaptamanale.Targu Jiu, centrul judetului Gorj, lasa in urma Constanta (un oras de peste trei ori mai mare) la numarul de titluri: 15, fata de 12 in orasul de la malul marii.Oltenii stau cu demnitate in fata ardelenilor: Slatina, cu 12 titluri, se apropie de Cluj (14 aparitii locale), desi orasul transilvanean este de patru ori mai mare decat urbea din Oltenia.Primele cinci orase din Romania dupa numarul de ziare (Ramnicu Valcea, Tirgu Jiu, Cluj-Napoca, Timisoara, Calarasi, Constanta si Slobozia) aduna mai bine de o treime din totalul publicatiilor locale.
Ioana Avadani, directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, pentru Pagina de media:
O parte din ziarele locale ajung sa iasa din natura duala a massmedia: aceea de mediu de informare public si afacere si devin simple instrumente de promovare a intereselor – economice sau politice – ale patronilor lor.Ca efect la aceasta practica destul de frecventa in presa locala, ziarele nu-si mai respecta datoria de a informa onest, corect si echilibrat publicul si nici nu mai pot aduce profit patronului.
Silviu Ispas, presedinte BRAT, pentru Pagina de media:
In Bulgaria, presa locala aproape ca nu exista, iar in Ungaria sunt 18-19 titluri care fac legea in presa l