Heineken România a raportat ieri o creştere de 9% a cifrei de afaceri pentru anul 2009, comparativ cu anul 2008, ajungând la un nivel de 1,04 miliarde de lei al afacerilor brute şi 896 milioane lei nivelul net al acestora. "Performanţa înregistrată în 2009 demonstrează că strategia noastră - focus pe valoare - dă rezultate. Această performanţă este şi mai valoroasă în contextul unui an dificil, în care volumele de vânzări au scăzut, atât la nivel de piaţă, cât şi la nivel de companie. Investiţiile în mărcile noastre focus, precum şi strategia noastră de a ne concentra pe activele de bază ale companiei au contribuit la creşterea cifrei de afaceri cu 9% în 2009, comparativ cu 2008", a declarat, într-un comunicat, remis redacţiei, Jan Derck van Karnebeek, general manager Heineken România. Potrivit acestuia, pe parcursul anului 2009 compania a îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi printr-o revizuire atentă a investiţiilor, prin programele de management al costurilor şi prin managementul capitalului de lucru. "În ceea ce priveşte volumele de vânzări, în 2009 acestea au avut aceeaşi evoluţie ca şi piaţa berii", a completat acesta.
În 2009, piaţa de bere din România a scăzut cu 13%, fiind afectată de scăderea puterii de cumpărare a românilor. Pentru acest an reprezentantul Heineken a afirmat că este dificil de prevăzut ce se va întâmpla pe piaţa berii din România, dată fiind situaţia economică actuală înregistrată atât la nivel internaţional, cât şi la nivel naţional. "Evoluţia pieţei berii depinde de mai mulţi factori, cum ar fi: puterea de cumpărare a românilor, obiceiurile de consum şi evoluţia economiei naţionale. Cu toate acestea, noi gândim şi acţionăm pe termen lung. Suntem în România pentru a rămâne, pentru a investi în continuare în companie şi în mărcile noastre", a mai spus Van Karnebeek.
Heineken România a raportat ieri o creştere d