Romania are "potential turistic", iar realitatea turistica este "mult mai buna" decat perceptia pe care o au turistii straini. Sunt doua dintre concluziile la care au ajuns spaniolii care ne construiesc brandul turistic de tara, dupa ce au cheltuit 400.000 de euro pentru realizarea unei cercetari care a durat cateva luni, aproape jumatate din suma alocata acestui proiect.
"Prima etapa a realizarii brandului turistic s-a incheiat. Am realizat 9.600 de interviuri prin telefon in noua tari si 75 de interviuri in profunzime in Romania. Sunt sase rezultate importante la care am ajuns in urma acestei cercetari", a declarat Eulogio Bordas, presedintele companiei spaniole de branding THR Asesores en Turismo, Hoteleria si Recreacion, care va dezvolta brandul turistic al tarii in asociere cu Taylor Nelson Sofres cu 900.000 de euro, fonduri din partea Uniunii Europene.
Desi scopul cercetarii era de a obtine raspunsuri legate de lipsurile si oportunitatile destinatiilor turistice din Romania, dar si de a identifica produsele turistice care ar putea atrage turisti straini, rezultatele cercetarii au evidentiat probleme deja cunoscute pe piata romaneasca.
"Cercetarea ne-a aratat ca potentialul brandului turistic va fi mare pentru ca exista potential turistic in Romania, realitatea turistica din Romania este mult mai buna decat perceptia turistilor, barierele in calea dezvoltarii turismului tin de o comunicare deficitara (promovare - n.red.), cercetarea ne-a ajutat sa clarificam care sunt produsele pe care trebuie sa le promovam", a spus Bordas in cadrul unui eveniment de prezentare a rezultatelor cercetarii, organizat de Ministerul Turismului. Cercetarea a fost realizata in Germania, Marea Britanie, Italia, Austria, SUA, Franta, Rusia, Ungaria, tari de unde ar putea atrage Romania turisti.
Litoralul romanesc, exclus de la promovare
Spaniolii, care