Grupul Agricover, unul dintre cei mai importanti comercianti de produse agricole, care desfasoara si activitati de productie a semintelor si servicii de distributie agricola, mizeaza pe venituri de 120 mil. euro (483 mil. lei), in crestere cu 25% fata de 2009.
Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 96 mil. euro (peste 402 mil. lei), in crestere cu 20% in lei, compania avand parteneriate cu 3.000 de ferme.
"Conceptul pe care il aplicam «one-stop-shop», prin care le asiguram clientilor nostri inputuri (seminte, ingrasaminte si pesticide), finantarea fermelor, servicii conexe de transport, depozitare si valorificarea recoltelor, functioneaza foarte bine si atrage din ce in ce mai multi fermieri si reprezentanti ai industriei procesatoare, in conditiile in care anul trecut am avut in portofoliu 2.800 de exploatatii agricole, in crestere cu 23%", a subliniat Robert Arsene, directorul general al Agricover.
Acesti factori conduc la estimari pozitive si in ceea ce priveste profitul asteptat de grup in acest an, de 4 mil. euro (16,4 mil. lei), dupa ce in 2009 compania a castigat 3 mil. euro (12,6 mil. euro).
Conceptul businessului Agricover, ramas pe plus si intr-un an de criza financiara, s-a diferentiat de cel al competitorilor sai directi, Cargill, Alfred C. Toepfer, Glencore Protein si Pioneer, jucatori care impreuna ruleaza peste un miliard de euro.
Compania a plusat astfel pe relatia cu micii fermieri, ajungand sa le furnizeze inputuri, sa le acorde credite celor care nu au avut finantare pentru inceperea lucrarilor si consultanta, urmand ca productia acestora sa fie depozitata in silozurile companiei, care au o capacitate de 720.000 de tone si ulterior valorificata in industria alimentara catre marii comercianti internationali sau la export.
Lipsa de comunicare dintre micii fermieri si industria alimentara a fost