Directori ai unităţilor de învăţământ, dascăli, reprezentanţi ai administraţiei locale, dar şi ai părinţilor au dezbătut ieri proiectul Legii Educaţiei Naţionale la Colegiul „Fraţii Buzeşti“ din Craiova. Dezbaterea s-a axat pe discuţiile în contradictoriu purtate între managerii unităţilor de învăţământ şi primarii sau consilierii locali, pe subiectul „cine să deţină puterea în şcoală?“, elevii fiind lăsaţi în plan secundar...
Aproximativ 100 de dascăli, directori şi reprezentanţi ai administraţiilor locale au răspuns afirmativ invitaţiei Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj la dezbaterea proiectului Legii Educaţiei Naţionale. Interesul elevului a fost pus în discuţie doar de câţiva profesori cu state vechi, în rest, directorii unităţilor de învăţământ au discutat doar despre modificările legislative ce îi vizează.
Directorii, speriaţi că vor ajunge la mâna primarilor
Conform proiectului Legii Educaţiei Naţionale, consiliul de administraţie al unei şcoli va fi format din o treime cadre didactice, o treime părinţi şi o treime reprezentanţi ai administraţiei locale. Dacă în prezent, preşedintele consiliului de administraţie al unei şcoli este chiar managerul acelei unităţi de învăţământ, potrivit noului proiect, această funcţie poate fi ocupată şi de un consilier local: „Cine va fi directorul consiliului de administraţie? Dacă directorul răspunde de soarta şcolii, nu văd de ce preşedintele consiliului de administraţie ar putea fi altcineva. Niciodată altcineva în afară de director nu ar putea conduce şcoala“, a spus revoltat Dan Constantin Bora, managerul Colegiului Tehnic „Ştefan Milcu“, din Calafat. Părerea managerului amintit a fost susţinută de majoritatea directorilor de şcoli prezenţi. La rândul lor, primarii din comunele doljene, dar şi consilierii locali s-au arătat revoltaţi de atitudinea directorilor. Conform preve