Vanzarile Dacia Logan pe piata germana, prima destinatie de export pentru Automobile Dacia in 2009, au scazut in primele doua luni ale anului cu 21,5% la 1.558 de unitati, in timp ce cererea pentru Dacia Sandero s-a mentinut la un nivel aproape constant de 2.518 unitati ( -1% fata de perioada ianuarie - februarie 2010), potrivit statisticilor KBA (Autoritatea federala de transport germana).
Cei mai multi clienti ai marcii Dacia sunt in continuare persoanele fizice, potrivit KBA, doar 27% din achizitiile de Logan si 13,8% din achizitiile Sandero fiind realizate de catre companii.
In prima luna a anului vanzarile pe piata germana, unde Dacia a comercializat anul trecut aproape 85.000 de unitati, s-au mentinut la o valoare apropiata de cea din ianuarie 2009, dar in februarie achizitiile de Dacia Logan s-au redus cu 48%, iar cele de Sandero cu 27%.
Aceasta situatie se datoreaza in special incetarii programului Rabla, prin care in 2009 un client putea beneficia de un voucher de 2.500 de euro pentru achizitia unui automobil nou, daca casa un automobil mai vechi de zece ani.
Intreaga piata auto germana s-a contractat in primele 2 luni ale anului, cu 19,5%, ajungand la aproximativ 376.000 de unitati.
Situatia vanzarilor este total diferita in Franta, a doua tara de export pentru Automobile Dacia in 2009 cu vanzari de aproape 66.000 de unitati.
Datele centralizate in ianuarie si februarie de Comitetul Constructorilor francezi de Automobile indica o dublare a vanzarilor Dacia in Franta, ajungand la aproape 15.000 de unitati, fata de circa 6.800 de unitati in aceiasi interval al anului trecut.
Tendinta de crestere s-a mentinut la aceiasi parametri, cu plus 114%, in ambele luni.
Franta aplica in continuare un program "Rabla", dar prima de casare acordata in prezent este de 700 de euro, fata de 1.000 de euro in 2009, si va sca