- Economic - nr. 514 / 31 Martie, 2010 Aflat in dezbatere publica, inclusiv pus la dispozitia politicienilor, proiectul Legii Educatiei Nationale suscita nu doar numeroase comentarii controversate, ci si o opozitie serioasa din partea celor carora li se adreseaza in mod direct. In primul rand, dascalii, cei chemati sa participe efectiv la reformarea invatamantului romanesc, pentru a cata oara si cu ce sanse?, sunt profund nemultumiti, in primul rand de statutul care li se rezerva in viitoarea lege, ei acuzand guvernantii ca vor sa politizeze scoala romaneasca, sub diferite forme, incepand de la finantare si pana la desemnarea managementului acestora, desi cei din conducerea Ministerului Educatiei sustin contrariul. Anume ca, pentru prima data, scoala romaneasca va fi scoasa de sub influenta factorului politic, ca finantarea se va face per capita, adica pe elev, ceea ce va avea darul sa asigure fondurile necesare si suficiente dezvoltarii invatamantului, ca dascalii vor fi platiti si in functie de performantele scolare. De alta parte, sindicalistii acuza conducerea Ministerului Educatiei, implicit pe domnul ministru Daniel Funeriu, ca nu face altceva decat sa bulverseze scoala romaneasca, ca masurile preconizate vor avea un impact major negativ asupra elevilor de la sate, care nu vor mai avea acces liber la invatamantul liceal, acesta concentrandu-se, indeosebi, in asezarile urbane, ca proiectul acestei legi ignora cei mai importanti factori ai invatamantului, respectiv elevii si dascalii, acestia din urma fiind tratati, in viitoarea lege, ca niste executanti si nu ca formatori ai viitoarelor generatii. Lipsa unui dialog serios intre sindicate si minister, bazat pe cercetarea stiintifica a fenomenului scolar, eludarea unor prognoze privind evolutia societatii romanesti, in speta a scolii, sunt tot atatea tare care determina liderii de sindicat sa se opuna actualulu