Qashqai arată mai bine, este mai elegant şi costă mai puţin. Nissan demonstrează cum ceva bun se poate transforma în ceva şi mai bun. Qashqai facelift a primit exact modificările de care avea nevoie.
După ce în mai puţin de trei ani a vândut peste 500.000 de exemplare Qashqai şi Qashqai+2, Nissan a considerat că este momentul pentru facelift. Succesul modelului în Europa a fost unul fulminant, având în vedere conceptul inteligent al maşinii, care combină agilitatea unei compacte, cu versatilitatea unui break şi capacitatea unui SUV.
Conservând şi chiar îmbunătăţind punctele forte ale maşinii, faceliftul s-a axat asupra unor repere şi detalii minore la prima vedere, dar cu un puternic impact în ceea ce priveşte calitatea percepută. Probabil că această caracterizare s-ar potrivi cel mai bine senzaţiei pe care o ai când urci în Qashqai facelift.
Dar până acolo, trebuie să vorbim puţin şi despre aspectul exterior, mai dinamic, în special la partea frontală. Au fost modificate capota, calandrul, barele de protecţie, aripile şi blocurile optice. Jantele de 16 şi 17 inci au un design nou, iar în paleta de culori şi-au făcut apariţia încă două nuanţe. Revenind în habitaclu, impresia de bine făcut rezidă din soliditatea îmbinărilor, lipsa zgomotelor parazite în timpul mersului şi materialele elegante, dar rezistente în acelaşi timp. Mai sesizăm noul instrumentar, cu display-ul TFT alb-negru poziţionat între vitezometru şi turometru.
Agreabil la condus
Testul pe şosea constituie cea mai plăcută surpriză, pentru că tot ceea ce înseamnă feedback a fost îmbunătăţit. Direcţia comunică foarte precis pe unde şi cum o iau roţile, iar suspensia independentă la ambele punţi contribuie la păstrarea ruliului în limite mai mult decât decente.
Un mare câştig îl constituie silenţiozitatea generală a maşinii, la care specialiştii Nissan au lucrat temeinic.