Aproximativ un sfert dintre utilizatorii romani de internet din mediul urban citesc presa online si folosesc zilnic retelele sociale, arata studiul realizat pentru Mediafax de firma de cercetare 360insights si publicat in a zecea editie a raportului anual de piata Media & Advertising care se lanseaza astazi.
Conform cercetarii, 12% dintre utilizatori folosesc internetul pentru a citi presa online de mai multe ori pe zi, iar 15% pentru a o citi o data pe zi. De asemenea, 4% acceseaza site-urile de informatii de 4-5 ori pe saptamana, 4% de 2-3 ori pe saptamana, 11% mai rar, iar restul niciodata.
Circa 12% dintre internauti folosesc de mai multe ori pe zi retele sociale, precum Facebook sau hi5, iar 10% o data pe zi.
Cercetarea, referitoare la consumul de media si publicitate, a fost realizata in randul a 800 de persoane din mediul urban, femei si barbati, cu varste intre 16 si 64 de ani. Conform clasamentului Internet World Stats realizat in cele 27 de state membre din Uniunea Europeana, in Romania sunt circa 7,4 milioane de utilizatori de internet.
Studiul mai arata ca jumatate dintre utilizatorii de internet folosesc e-mail-ul si messenger-ul cel putin o data pe zi, acestea fiind cele mai frecvente activitati ale internautilor. In acelasi timp, 11% dintre utilizatori citesc sau scriu informatii pe bloguri zilnic, iar 14% intra pe forumuri cu aceeasi frecventa pentru a citi sau a scrie pe aceste platforme web.
Cercetarea ofera totodata informatii despre frecventa de utilizare a internetului. Astfel, 6 din 10 romani din mediul urban folosesc internetul saptamanal, acest canal de comunicare fiind, in special, ales de adolescentii si tinerii de pana in 34 de ani, dar si de cei cu studii superioare si cu venituri mari.
Editia din acest an a Media & Advertising publicata de Mediafax este structurata pe doua sectiuni, marcom (market