De multe ori, din cauza “abundentei de idei”, factorii decizionali din administratia publica locala, descopera cai “nebanuite” care sa favorizeze implementarea unor metode retrograde cu scopul de a acoperi vremelnic, neputinta asigurarii ordinii si linistii publice în unitatile administrativ-teritoriale din judet.
Asa s-a întâmplat prin lansarea pe piata publica a unei propuneri comune a Inspectoratului Judetean de Politie Mures si a Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica din cadrul Consiliului Judetean Mures, potrivit careia cei doi “vizionari” pledau pentru înfiintarea în unitatile administrativ-teritoriale din mediul rural “a unor grupe de sprijin ale politiei, grupe formate din voluntari, cetateni ai comunei, la care politistul sa poata apela pentru a solicita spijinul în anumite situatii”. La o lectura fenomenala, nimic rau în aceasta propunere, din contra, se poate observa o atitudine participativa din partea celor doua institutii în realizarea unor obiective în concordanta cu climatul de ordine si liniste ce trebuie sa caracterizeze localitatile noastre.
În antiteza cu aprecierea mea anterioara, printr-o analiza esentiala a propunerii, tinând cont de adagiul “tempus regit actum”, ajungem la surprinzatoarea concluzie ca demersul în cauza este atât ilegal, lato sensu, cât mai ales anticonstitutional si aduce, dupa opinia mea, prejudicii însemnate trinomului democratiei (legalitate, libertate, egalitate). De asemenea, acest demers denota si tendinte evidente de disolutie a organelor statului, din moment ce se încearca sa se introduca in activitatea executiva a unor metode folosite în anii 70.
Subliniez, de asemenea, ca propunerea avansata excede prevederilor Legii nr. 195/2001, Legea voluntariatului si ultraactiveaza în mod congruent si similar prevederile art. 16 si 17 din Legea nr. 29/1969 cu privire la activitatea militiei. Daca aplic