Profesorul Colin Egan, seful catedrei de marketing din cadrul IEDC-Bled School of Management din Slovenia, una dintre cele mai importante institutii de acest fel din Europa, a vorbit intr-un interviu acordat Wall-Street despre greselile pe care marile companii le comit in relatia cu brandurile lor, motivele pentru care consumatorii renunta la anumite marci, respectiv problemele cu care se confrunta specialistii in marketing pe fondul crizei economice.
Primul lucru pe care l-a facut dupa ce a ajuns in Romania a fost sa mearga intr-un supermarket, o practica pe care o aplica in fiecare tara pe care o viziteaza, povesteste profesorul de origine irlandeza Colin Egan (foto).
"Am observat ca romanii petrec in medie 5 secunde pentru a alege un produs. Acest fapt arata ca brandul este in mintea consumatorului, acolo este si competitia reala, nu in piata. Companiile ar trebui sa-si indrepte intreaga atentie spre consumator. Brandurile si proprietatile imobiliare sunt singurele doua active care s-au apreciat de-a lungul istoriei", declara Colin Egan.
Wall-Street: Ce impresii ati cules dupa prima vizita in Romania?
Colin Egan: A fost o vizita scurta, insa am remarcat deschiderea romanilor catre idei noi.
Wall-Street: Cat de usor este in prezent sa construiesti un brand de la zero?
Colin Egan: As spune ca acum putem construi un brand global mult mai usor decat in trecut. Datorita media si in special social media. Latura pozitiva a social media consta in faptul ca poti plasa brandul pe diverse retele sociale precum Facebook. Insa exista si o latura negativa: nu poti avea control asupra social media. Nu poti controla ce spun utilizatorii.
Wall-Street: Cum arata viitorul brandurilor?
Colin Egan: Arata bine pentru ca oamenii iubesc brandurile. Recesiunea face parte din viata, dintr-un ciclu economic, la un moment dat se va termina.