”Dacă nu era Internetul, majoritatea moldovenilor nu l-ar fi descoperit pe Pavel Turcu. Dacă nu era Pavel Turcu, majoritatea moldovenilor nu ar fi descoperit Internetul.
Din 2010 Eurovisionul va avea un alt nume – Pavel Turcu & Guest
Vocea lui Pavel Turcu nu acoperă mai multe octave. Toate octavele nu acoperă vocea lui Pavel Turcu.
Pavel Turcu nu compune cântece. Cântecele se compun singure pentru Pavel Turcu.
Pavel Turcu nu vrea unirea cu România și aderarea la UE. România și UE vor unirea cu și, respectiv, aderarea la Pavel Turcu.”
Acestea sunt doar câteva exemple de Pavel Turcu Facts. Să nu spuneți că nu știți cine e Pavel Turcu! OK, hai să admitem că tocmai v-ați întors de pe Lună, v-ați revenit după o comă de jumătate de an sau ați ieșit de la carceră. Sunt singurele explicații posibile dacă s-a întâmplat să nu auziți până acum de Pavel Turcu. Despre celebrul paznic de la hipermarket-ul din Ungheni, care a fost, la un moment dat, pe punctul de a câștiga și de a reprezenta Moldova la Eurovision.
Hit-ul ”Imnul Eurovisionului” are sute de mii de accesări pe internet, faima lui a ajuns în întreaga lume, are zeci de mii de fani. Aseară am reauzit la radio piesa și mi-am amintit de moldoveanul care a făcut atâta vâlvă la începutul anului.
Și, la rece, am încercat să-mi explic, pe de o parte, succesul lui fulminant, pe de altă parte, de ce nu a câștigat competiția din Moldova. Desigur, studiul acestui caz merită analize mult mai amănunțite. Ce mi-a atras însă atenția e faptul că, în finală, Pavel Turcu n-a reușit să se claseze decât undeva pe la jumătate în preferințele publicului .
Acest semieșec are însă o explicație: Pasul 1 – media (în special Internetul) l-a făcut cunoscut moldovenilor și lumii, transformându-l într-o vedetă. Pasul 2 – media l-a decredibilizat, oamenii ajungând să-l perceapă ca un produs de marketing