În analizele anterioare publicate de către Autonews în ultimul deceniu, au fost categorisite drept premium şi modele precum Alfa Romeo, Lancia, Saab si Volvo, împreună cu branduri premium adevărate, cel mai semnificative fiind BMW, Mercedes-Benz şi Audi.
Cei de la Autonews spun că suedezii de la Volvo au fost “măguliţi” de decizia Autonews. În particular, directorii constructorului suedez au declarat că nu simt că Volvo chiar este o marcă premium adevărată.
Unii dintre analiştii din industrei susţin că maşinile Alfa Romeo şi Lancia erau făceau, cu adevărat, parte din clasa premium, înainte de a fi cumpărate de Fiat. Acum, cele două mărci italieneşti nu sunt decât modele Fiat, regândite, şi construite pentru a concura cu mărci de volum.
Acelaşi argument a fost invocat şi pentru un alt constructor suedez, Saab. Gama actuală este, în mare parte, derivată din modele Opel/Vauxhall.
Şi acum, vă invit să căutaţi, şi să găsiţi, răspunsurile la o întrebare care macină aproape toţi pasionaţii de automobile: credeţi că Alfa Romeo, Lancia, Saab si Volvo ar trebui să rămână grupate cu brandurile premium?
Sau este mai bine să se reorienteze către segmentele de volum unde activează Volkswagen, Renault, Ford, Peugeot, Fiat, Citroen, Opel / Vauxhall, Toyota, Skoda şi Nissan, zece, dintre cele mai bine vândute mărci din Europa bine în primele două luni?