Toţi cei care nu au completat formularul pentru actualizarea datelor personale vor fi obligaţi să o facă la prima vizită la ghişeu. În caz contrar, li se vor bloca conturile.
De astăzi, băncile pot trece la blocarea temporară a conturilor clien-ţilor, în cazul în care aceştia refuză să completeze formularele cu datele personale la prima întâlnire cu banca. „Nu vom bloca direct conturile şi probabil că nu o va face nimeni. Este, de altfel, un lucru care ar implica foarte multe efecte negative pentru client. Îi vom impune însă clientului să completeze respectivul formular cu prima ocazie cu care ajunge la bancă, iar în cazul în care refuză, abia atunci vom trece la blocarea temporară a conturilor", spune reprezentantul unei bănci de top. Printre instituţiile de credit care au anunţat ca dată-limită 31 martie se numără şi majoritatea băncilor din top 10. Este vorba despre BCR, BRD, Banca Transilvania, Unicredit Ţiriac Bank, Bancpost şi ING. Pe de altă parte, Alpha Bank şi CEC Bank au decis să nu impună o dată-limită şi aşteaptă, în timp ce Raiffeisen Bank a fixat această dată pe 9 aprilie.
Nu refuzaţi formularul
Deşi posibilitatea ca băncile să blocheze automat conturile celor care nu au completat încă formularele pare exclusă, instituţiile de credit sunt hotărâte să ia această măsură în momentul în care clientul se prezintă la ghişeu şi refuză să completeze formularul. „Este simplu, este vorba despre o simplă foaie. Mai mult de 30 de secunde nu durează completarea ei. Pe măsură ce se vor prezenta la sediile noastre, îi vom ruga pe clienţi să completeze respectivul formular înainte de a efectua orice altă tranzacţie. Dacă refuză, avem dreptul legal de a le bloca conturile", spun reprezentanţii BCR, liderul sistemului bancar. Mai mult, în cazul în care, de exemplu, nu aveţi buletinul la dumnea-voastră pentru a completa formularul, nu veţi putea f