Tot mai puţini clienţi s-au arătat interesaţi de ofertele de vacanţă, în ultimii doi ani, spun operatorii de turism. Chiar dacă au preţuri mai mici la pachetele de servicii oferite pentru mini-vacanţa de Paşte, multe agenţii timişorene de turism au avut foarte puţine solicitări în această perioadă. Ofertele căutate au fost cele cu destinaţii cât mai aproape de casă, pentru două, trei zile, cu preţuri puţin peste o sută de euro.
La nivel central, previziuni optimiste
Numărul celor care calcă pragul turoperatorilor pentru a-şi rezerva locuri pentru destinaţii de vacanţă, din ţară sau străinătate, a scăzut simţitor comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pentru a le trezi interesul clienţilor lor, agenţiile de turism au trecut la tarife accesibile, mai multe curse charter şi promovarea unor destinaţii atipice pentru această perioadă a anului.
Fie că aleg variantele de transport cu avionul, fie că optează pentru călătoria cu autoturismul personal, cei mai mulţi dintre turişti nu se vor îndepărta prea mult de casă. Bulgaria sau Grecia, destinaţii apropiate de România, sunt cele mai atractive din punctul de vedere al preţurilor, dar şi pentru că sunt ţări ortodoxe şi le pot oferi turiştilor un cadru festiv de Paşte, spun operatorii de turism.
Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, anunţa zilele trecute că agenţiile din ţară au vândut între 30% şi 50% din pachetele special concepute pentru vacanţa de Paşte, estimând că peste 5.000 de români îşi vor petrece sărbătorile pascale la sud de Dunăre, iar alţi 100.000 de turişti vor merge în staţiunile interne.
La nivel local, dezinteres cauzat de criză
De la Timişoara, însă, situaţia se vede mai prost. Multe dintre agenţiile de turism timişorene nu au reuşit să vândă nici măcar 20% dintre ofertele de Paşt