Ada Milea e un fel de omul-orchestră: cântă din voce, cântă la chitară, compune, scrie, joacă teatru. În ultimul timp nu prea am mai auzit de ea pe plaiurile mioritice, însă ea s-a făcut auzită prin alte părţi. De exemplu, dacă aruncăm un ochi pe site-ul ei, aflăm că în martie a fost prezentă în Roma şi Paris, la doar câteva zile distanţă între reprezentaţii. În Bucureşti puteţi să o vedeţi pe Ada astăzi, joi 1 aprilie, în clubul 100 Crossroads, începând cu ora 21.00.
Născută în Târgu-Mureş, Ada Milea a absolvit Universitatea de Artă Teatrală din oraşul natal, unde a şi debutat, iar apoi a jucat şi cântat în regia lui Radu Afrim în multe spectacole, printre care şi „De ce fierbe copilul în mămăligă", la Teatrul Odeon.
Până acum, Ada are şase albume, dintre care „Republica Mioritică România" şi „Apolodor", albumul creat pe versurile lui Gellu Naum, sunt poate cele mai cunoscute. Cu siguranţă mult mai puţin cunoscut este faptul că demult, demult, pe când era în Târgu-Mureş, Ada a compus muzica pentru un spectacol în regia lui Th. Cristian Popescu, spectacol care se numea „Eu când vreau să fluier, fluier". Însă, în cazurile în care numele Adei apare pe vreun afiş al unui spectacol de teatru, puteţi fi siguri că tot ea e cea care a compus şi muzica, aşa cum a fost în „Nasul", în „Insula", în „ Apolodor", spectacol care s-a jucat mult timp la Teatrul Act, cu Ada şi Dorina Chiriac în rolurile principale.
Colaborările Adei au fost întotdeauna de succes, fie că au fost cu Alexandru Dabija sau cu Bogdan Burlăcianu, adică Bobo de la „Fără Zahăr", alături de care a jucat în „Nasul", un spectacol după o nuvelă de Nikolai Vasilievici Gogol şi în „Don Quijote", unde s-a reîntâlnit cu Dorina Chiriac în rolul lui Sancho Panza.
Acum câţiva ani, Ada a făcut o pereche extrem de bună cu violonistul de origine română Alexander Bălănescu: el venea cu vioara şi cu