Pentru a „fenta“ preţurile mari ale poliţelor auto din Peninsulă, conaţionalii îşi cumpără maşini înmatriculate în ţară. Numărul autoturismelor înscrisă în România care rulează zi de zi pe străzile din Italia este în continuă creştere.
În timp ce românii din ţară evită plata taxei de mediu înmatriculându-şi automobilele în Bulgaria, compatrioţii noştri din Italia evită taxele de înscriere în circulaţie şi mai ales costurile asigurărilor cu maşini înregistrate în România.
Spre exemplu, în timp ce o asigurare obligatorie însoţită de opţiunea „full Casco" pentru un VW Tiguan costă, în România, 1.700 de euro pe an, în Italia, preţul acesteia depăşeşte cu uşurinţă 3.100 de euro.
Raportul se menţine pentru maşini de clasă inferioară, costurile asigurării italiene crescând şi în baza vârstei proprietarului, sexului sau a numărului de accidente în care acesta a fost deja implicat.
Pentru cei care vor să economisească, maşinile cel mai bine vândute sunt cele înmatriculate în România: „Câştigă salariu de Italia şi plăteşte taxele la preţul din ţară. Asta duce la o economisire de cel puţin 1.000 de euro pe an", spune Grigore Baltă (48 de ani), din Satu Mare.
La Roma, încă de la primele ore ale dimineţii, pe via Aurelia, la kilometrul 13,5, în zona Maglianella, maşinile bine lustruite ale românilor sunt pregătite pentru tranzacţiile zilei.
Piaţa de la Roma
În fiecare duminică însorită sunt expuse în acest loc peste 200 de automobile ale conaţionalilor, de cele mai felurite tipuri. Italienii preferă maşinile înmatriculate în Italia, echipate cu motoare de mic litraj, Euro 4. Românii, în schimb, caută automobile performante, cunoscute mărci germane cu motoare puternice, adaptate drumurilor lungi, călătoriilor anuale acasă, în ţară.
Câţiva dintre conaţionalii prezenţi la târgul de pe via Aurelia a