Vanzarile online ale companiei FIT Distribution, care controleaza magazinele online PCfun.ro, PCGarage.ro, ShopIT.ro si Electrofun.ro, au scazut in perioada sarbatorilor de Paste, consumatorii orientandu-se catre produse alimentare si de larg consum in detrimentul celor durabile, a declarat pentru ZF Marius Ghenea, presedintele si actionarul unic al companiei.
"Perioada de dinainte de Paste s-a caracterizat printr-o scadere a vanzarilor, fapt justificat de bugetele mai reduse ale romanilor pentru aceasta perioada, care au fost directionate prioritar catre achizitiile de mancare si produse de larg consum imediat, astfel ca au achizitionat mai putine produse durabile in aceasta perioada", a spus Ghenea. El a adaugat ca acest lucru este un fenomen tipic pentru o perioada de criza, lipsa vanzarilor masive din perioada sarbatorilor indicand "criza profunda" in care se afla consumul romanesc.
"Singura varianta pentru a relansa acest consum este legata de reluarea creditarii, deoarece produsele durabile, care au valori unitare mai mari, nu pot fi in general cumparate din veniturile curente, ci trebuie sustinute prin credit de consum, respectiv cumparate in rate, tinand cont si de utilitatea lor pe termen lung pentru utilizatori, care in acest fel platesc pe masura ce folosesc produsul", a explicat antreprenorul roman.
Presedintele FIT a mai spus ca in Romania creditarea a fost puternic inhibata in ultimul an, dand ca exemplu datoria totala a gospodariilor, care a scazut la 21% din PIB aflat in scadere. Prin comparatie, media europeana a datoriei gospodariilor este de 50% din PIB, a mai spus el.
Ghenea estimeaza o scadere a vanzarilor in aceasta perioada, pentru a-si reveni apoi dupa trecerea sarbatorilor de Paste.
"Vanzarile de produse durabile in general vor avea o tendinta de usoara scadere in aceasta perioada, inclusiv cele de electron