Oana Giurgiu a urmat facultăţile de Jurnalistică şi de Drept şi încă din timpul studenţiei a lucrat ca reporter la Tele 7 abc. A fost producător de emisiuni la Atomic TV, Prima TV şi Antena 1, de videoclipuri muzicale şi de evenimente – de la concerte pînă la concursuri de ski extrem. A realizat mai multe documentare şi face parte din echipa care organizează anual Festivalul de Film Transilvania de la Cluj şi Premiile Gopo. Ca producător de film a lucrat la mai multe filme printre care Legături bolnăvicioase, în regia lui Tudor Giurgiu, la coproducţia maghiaro-germană Delta care a fost distinsă cu premiul FIPRESCI, la Cannes, în 2008, la Cenuşă şi sînge, debutul regizoral al actriţei Fanny Ardant şi a fost producătorul principal al filmului Katalin Varga, în regia lui Peter Strickland care a primit anul trecut „Ursul de argint“ pentru contribuţie artistică deosebită la Festivalul de Film de la Berlin.
Cum înveţi să faci producţie de film în România, în condiţiile în care nu există o şcoală sau nici măcar nişte cursuri de specializare în acest domeniu?
E clar că nu ai de unde să înveţi teoria producţiei de film în România. De multe ori am fost întrebată: „Le ce work-shop-uri aş putea să merg ca să învăţ teoria producţiei de film?“. E o lacună, la noi nu există un sistem în care să înveţi, chiar dacă n-ar trebui să fie neapărat o facultate, căci sînt anumite meserii în care n-ai cum să-ţi dai doctoratul. Nu poţi să-ţi dai doctoratul în producţie de film. Totuşi, dacă vrei să înveţi să faci finanţări sau să dezvolţi proiecte, adică partea teoretică a producţiei de film, poţi să o faci de unul singur sau ajutat de alţii, inclusiv la work-shop-uri, însă strict partea de organizare a filmărilor este ceva ce nu te învaţă nimeni. Cum să ţii în mînă un proiect, la un mod aplicat, nu poţi învăţa decît la locul faptei şi de la zero, adică de la best boy