Pe o piaţă a muncii în care angajatorii fac legea, candidaţii sunt supuşi la tot mai multe interviuri, fiind nevoiţi să aştepte chiar şi două luni pentru a primi un răspuns. De multe ori, acesta este nefavorabil. Grupul german Metro, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul local, a anunţat, la începutul lunii, că va angaja 600 de oameni pentru noile unităţi Real Hypermarket şi Metro Cash & Carry din Bucureşti. Numărul candidaţilor a ajuns la câteva mii, iar pro
Pe o piaţă a muncii în care angajatorii fac legea, candidaţii sunt supuşi la tot mai multe interviuri, fiind nevoiţi să aştepte chiar şi două luni pentru a primi un răspuns. De multe ori, acesta este nefavorabil.
Grupul german Metro, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul local, a anunţat, la începutul lunii, că va angaja 600 de oameni pentru noile unităţi Real Hypermarket şi Metro Cash & Carry din Bucureşti. Numărul candidaţilor a ajuns la câteva mii, iar procesul de recrutare a fost extrem de anevoios. „În anii trecuţi, pentru un anunţ publicat, primeam într-o săptămână câteva zeci de aplicaţii. Acum, primim sute de candidaturi, ceea ce îngreunează selecţia“, spune, pentru Capital, Ramona Toma, Division Manager Recruitment, Training and Development al Real Hypermarket România. Aceasta subliniază că avalanşa de CV-uri primite se traduce printr-un număr mult mai mare de interviuri, de centre de evaluare şi de teste. „În consecinţă, volumul de muncă a fost superior în acest caz“, subliniază Toma.
Cazul Metro nu e singular pe piaţa locală a muncii, care s-a transformat într-un a interviurilor multiple. Dacă până la izbucnirea crizei doar pentru posturile de top management candidaţii treceau prin mai multe interviuri, acum, lucrurile s-au schimbat. „Această practică s-a extins şi către poziţiile de middle management şi chiar către cele pentru entry level“, declară pentru Capit