Cele mai optimiste prognoze de vanzari ale retelelor de retail pentru perioada sarbatorilor de Paste din acest an vizeaza atingerea aceluiasi varf ca si in 2009, desi traficul de clienti creste in mod traditional cu 30% in hipermarketuri, comparativ cu o perioada obisnuita din an.
"Pentru perioada de varf de dinaintea Pastelui din acest an am previzionat vanzari similare cu cele de anul trecut", spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
Nici reprezentantii Real nu vorbesc de cresteri de vanzari fata de 2009.
"Week-end-ul trecut, atat traficul, cat si vanzarile au inregistrat un trend ascendent, comparativ cu un sfarsit de saptamana normal. Daca ne raportam la anul trecut, efectele crizei continua sa afecteze sectorul de retail", a precizat Adriana Pita, directorul de comunicare al Real Hypermarket Romania.
Pana anul trecut, varful de vanzari de sarbatori crestea de la an la an. De exemplu, in 2008 hipermarketurile comunicau vanzari de Paste cu 20 - 40% peste valoarea realizata in aceeasi perioada a anului anterior, fara a lua in calcul expansiunea in teritoriu a marilor retele.
Ce se vinde mai bine
In weekend-ul trecut, cele mai mari vanzari in reteaua Real au fost realizate la raioanele de peste, dulciuri, legume si fructe, produse pentru curatenia casei si flori, potrivit datelor furnizate de companie. "Cele mai vandute categorii de produse in magazinele din Bucuresti, in weekendul trecut, au fost bananele, pulpa de porc si pestele (pastravul eviscerat). Comparativ cu ultimul week-end dinaintea Pastelui anterior (intervalul 11-12 aprilie 2009 - n.r.), vanzarile in hipermarketurile Carrefour intre 27-28 martie au fost similare ca valoare)", a precizat la randul sau Andreea Mihai, de la Carrefour.
Vanzarile de vinuri, de 6 ori mai mari
"Vanzarile sunt comparabile cu cele de anul trecut. Nu e